lördag, augusti 27, 2005

Sista dygnet i Sverige

Imorgon bär det av!

Det känns lite konstigt att sitta här och veta att om 24 timmar så lyfter planet från Arlanda och landar inte i Sverige på sex månader. Jag som knappt har hunnit berätta för alla att jag ska åka och än mindre haft tid att säga hej då. Delvis handlar det nog om att jag inte har förstått vad jag gett mig in på än. Det har helt enkelt varit alldeles för mycket att göra. Men nu är det i princip bara packningen kvar på den långa lista som styrt upp mitt liv de senaste veckorna. Puh!

Packningen har varit ett kapitel för sig. Pröva själv att packa för en resa som börjar med ångbastu och blir till slaskig snömodd någon gång lagom till jul. Oavsett om det blir till att pröjsa för extrakilon eller nyinköp i Japan, så blir det iallafall dyrt. Nästa gång kanske det är lika bra att ta kostnaden för en business biljett direkt. Då kan man packa kappsäcken ordentligt full utan att behöva ha ångest vid incheckningen!

Nej, nu ska jag ut och njuta av en lite småregnig sista dag i Sverige! Hoppas att ni får en skön höst här och att ni tittar in då och då för att se hur det går för mig i österland.