tisdag, september 27, 2005

Konstsim för Herrar

Någon annan som under OS i Aten såg Stockholm Konstsim Herr och deras strävan om att kunna tävla i konstsim i OS i Peking 2008? Jag tror att de kan råka ut för betydligt värre konkurrens än det ordentligt håriga turkiska herrlag som också fick några mediasekunder i samma inslag. Jag slog nyss på TV:n och överraskades av den japanska (vad annars) finalen av Waterboys! Troligtvis inspirerad av filmen med samma namn från 2001 är Waterboys helt enkelt ett program där japanska killar tävlar i konstsim. Om ni inte tror mig, så se själva:


För att låna ett citat från SKSH:s hemsida verkar det som om japansk herrkonstsim också går ut på att "det horisontala inslaget dominerar över det vertikala". Hehe. Ackompanjerade av popmusik (för tillfället passande nog Aqua) är det mer som akrobatisk vattenaerobics, men det ska tilläggas att de klassiska synkroniserade momenten inte fått lida för det. Blivande guldmedaljörer i bild kanske?? Dags att käka (och kolla) klart. När jag får tid ska jag berätta om söndagens sumofinal. Det var ruskigt skoj och inte bara för att det var första gången en kämpe från Europa hade chansen att vinna en turnering! Hare!