måndag, november 14, 2005

Himmel och helvete

Veckan har knappt hunnit börja och sviterna efter helgen sitter fortfarande i. Här ser ni killen som stått först i kön till kaffebryggaren så fort den pockat på min uppmärksamhet med sitt omisskännliga nu-är-jag-klar-puttrande.

I fredags blev vi bjudna på en riktig festmåltid på vietnamesisk restaurang. Hemtrevligt för killen från Vietnamn och mycket spännande (och gott) för oss som bara var vanliga gäster. Hans tjejkompis jobbade där en gång i veckan och därför så blev det en massa bjud och trevligheter innan det var dags att packa ihop och pendla hem till sängen. I lördags gick vi ut i storartad stil för att fira avslutningen av Swedish Style samt att våra utlägg för flygbiljett, reseförsäkring och liknande täckts upp av ett generöst stipendium från Sweden-Japan Foundation. Kvällen inleddes med fläktande drinkar på 36:e våningen och avslutades sent på morgonen i en mörk källarlokal i Shibuya där den dunkande klubbmusiken fick improviserat komp av Johan Brengesjö från Plej på trumpet. Mycket imponerande och suggestivt! Däremellan var det Sayonara i stil på Velours. I slutändan blev det en promenad åt helt fel håll, buss tillbaka till stationen och ett ganska lyckat försök att sova på tåget hem. Bästa sättet att inte låta dygnsrytmen gå åt skogen bara för att man är ute och svirar är att se till att man har planer dagen därpå. Jag kom bara 30 minuter försent till mitt fikamöte och det är tur att det går att köpa såväl kall som varm kaffe i automaterna på väg ner mot stan...

Med en varm kaffe i näven har jag även tagit mig igenom en av de längsta måndagarna på jobbet, men nu är det äntligen dags att packa ihop för dagen. Hoppas att ni har det bra allihopa därhemma i Sverige!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Roligt värre! Shibuya heter även några som gjort en rånajs remix av "Daft Punk is playing at my house" och Plej har jag flera skivor av, så det var ju extra sköj.

14/11/05 23:21  

Skicka en kommentar

<< Home