torsdag, januari 19, 2006

Sardinpackat schema

I måndags åkte brorsan hem till Sverige, men vilken avslutande helg det blev! Utgång hela natten fredag. Utgång hela natten lördag. Och måndagen inleddes med mochitsuki, där vi fick banka på ris med en jättelik hammare, fortsatte med sumoturnering och avslutades med genuint sumokrubb på en trevlig restaurang i närheten av arenan. Samtidigt som allt det här lyckades jag på något sätt få tid till att besöka svenska handelskammarens nyårsträff samt få klart en artikel om min forskning för en konferens i Toronto. Det är inte konstigt att man känner sig lite mosig i skallen. Att ha brorsan på besök var verkligen förbaskat roligt, men nu gäller det att ställa in siktet framåt igen för att njuta av tiden som återstår här i Japan.

Fast innan dess ska jag knåpa ihop en artikel till nationstidningen Ghasetten. För er som inte fick förra numret i brevlådan, så kan ni hämta tidningen och läsa min förra artikel (sidorna 20-21) här. I andra nyheter, så fick jag och Staffan ett infall och ska undersöka möjligheterna att skeppa hem en tunna sake till vår hemkomstfest. Här kommer en bild av ett gäng tunnor uppradade utanför ett tempel som försmak:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, jag gick förbi där tidigare. Trodde det var papperslampor eller något liknande, tittade väl inte tillräckligt noga.

20/1/06 07:10  

Skicka en kommentar

<< Home