söndag, januari 29, 2006

Vårväder

Snön har försvunnit och solen har tittat fram. Jag har tillbringat dagarna med långa promenader i närområdet och upptäcker nya, charmiga saker varje gång jag ger mig ut. Jasminen blommar och det doftar underbart! En månad kvar gör att spontaninköpen kommer att öka något, nu när chansen att jag ska hinna tillbaka till den där lilla, läckra affären är mer eller mindre minimal. Jag kommer nog att skicka hem en låda med prylar, porslin och annat praktiskt till Sverige.

Ni kanske undrar varför det varit lite tunnt med rapporteringen här på sistone. Det beror delvis på att jag haft så mycket att göra, men även på att jag skrivit två nya artiklar till nästa nummer av Ghasetten. När tidningen gått i tryck, så lovar jag att lägga upp länkar eller publicera igen här. Håll ut!

Kvällarna är som vanligt uppbokade med god mat och trevliga möten. Jag har dessutom försökt göra lite av en nystart på turistandet, nu när det bara återstår ett par veckor i öst. Av den anledningen bläddrade jag igenom alla guideböcker och gjorde en lista med allt jag vill se eller göra. Passade också på att lova mig själv att ta lite fler fotografier. Därför kan jag nu bjuda på ett, som jag tog av ett brunnslock i närheten av där jag bor:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Damn! Blommor redan, nåja det är väl bara trevligt men måste säga att jag är tacksam att snön är kvar här så att jag kan åka skidor nu på söndag

30/1/06 16:55  
Anonymous Anonym said...

Varför man vill komma tillbaka från Tokyo till härliga Stockholm...eller kanske mer korrekt Stureplan: http://www.stekarn.se/

2/2/06 05:43  

Skicka en kommentar

<< Home