måndag, februari 06, 2006

Fotoalbum #3

Dags att återigen sprida lite digital dynga västerut! Den här gången blir det i form av en ny bunt bilder. Foton från december och januari går att hitta här och om ni missat några av de tidigare bildarkiven så kan ni nå dem härifrån.

I helgen var jag i Yokohama och strosade omkring vid havet. Det var riktigt kallt, men inga minus sexton, som jag ser att det för närvarande är i närheten av Arlandas väderstation. Yokohama var en av de första hamnar att öppnas upp efter Japans långvariga period av isolering. Staden har, några hundra år senare, fortfarande tydliga influenser från Europa. Det, kombinerat med de (jämfört med Tokyo) glesa folksamlingarna, gjorde att jag kände mig hemma direkt. Det kalla vädret gjorde att kvällens nederbörd kom i form av snö. Det var det andra snöfallet jag upplevt här i Japan, men den här gången låg inte en flinga kvar på marken ett par timmar senare när det var dags att bege sig hemåt. Dock skönt att slippa regn! Min lilla helgtripp bjöd som vanligt på nya kulinariska upplevelser och kvällens besök på kaiseki var oförglömligt och utomordentligt gott. Detta trots att den bärande ingrediensen i allt var olika former av tofu.

Nu är det dags att kasta sig över rapportskrivandet igen! Hoppas att ni har det bra därhemma!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bild 33014 så att jag kan jämföra med något nu när jag lyckades bryta näsan. Förresten: Mylo håller på att bli stendöv! Lite skumt med tanke på att jag nästan gick och såg honom i Tokyo och nu är hans karriär med största sannolikhet sabbad. Extra bisarrt att jag precis hade sett "It´s All Gone, Pete Tong" som handlar om en dj som blir döv.

7/2/06 07:33  

Skicka en kommentar

<< Home