onsdag, februari 15, 2006

Nyfriserade äventyr

Mindre än två veckor kvar i Japan och fortfarande mycket kvar att upptäcka. Den här veckan har jag haft min första dust med den japanska byråkratin, men det ser ut som om jag gått segrande ur striden den här gången. Jag vill dock inte utmana ödet och hoppas kunna slippa returmatch... På jobbet händer det annars inte så mycket, förutom att jag sitter och finputsar på slutrapporten och dokumentationen av mitt arbete. Nästa vecka är det dags för slutpresentation och efter det blir det semester på riktigt!


På vägen hem från jobbet idag tittade jag in hos min frisör, som har gjort mig fin inför hemkomsten till Sverige. Han har varit en riktigt klippa och jag tror att det kommer att bli svårt att hitta någon lika flink med rakkniven i Uppsala. Med tanke på mina stapplande fraser på japanska i september, så var besöket en succé. Vi hann med att prata både om min stundande hemresa och om OS-programmet. Tyvärr visade det sig att kvällens hockeymatch mot Kazakstan inte sänds i Japan. Tragedi!

Kvällarna är helt och hållet inbokade framöver. Det är många som jag vill träffa och tacka för mina underbara upplevelser i Japan. Appropå upplevelser, så har jag nyss publicerat de två artiklar jag skrivit för senaste numret av Ghasetten. Om ni inte har haft glädjen att få den i brevlådan, så kan ni alltså läsa dem här!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Shit, dags för hockey redan. Chocken har inte riktigt lagt sig från förra OS. Tror nog jag har samma inställning som jag haft under VM sedan dess, dvs bara kolla om Sverige kommer till final. Få se om det håller...Kolla in länken förresten, nu finns inte bara Brokeback Mountain, Brokeback to the Future, Brokeback Squadron utan även BROKEBACK SCORPION!

16/2/06 03:00  

Skicka en kommentar

<< Home