tisdag, februari 21, 2006

Sista brevet från Japan

Sex nätter (och en flygresa) kvar till Sverige och nedräkningen har börjat på allvar. Fick tipset att skicka in en liten notis till min gamla hembygdstidning Gefle Dagblad och idag gav det utdelning, även om ryktet om min återkomst är ordentligt överdrivet.

Slutpresentation imorgon och med den bakom mig har jag uppfyllt mitt sista åtagande här på KDDI. På lördag flyttar jag in till Ikebukuro för att slippa onödiga timmar på pendeln den sista helgen. Avskedsmiddag är inbokad på Park Hyatt Tokyo, som kanske känns igen från Lost in Translation. Deras japanska restaurang Kozue får äran att lämna det bestående minnet av Tokyos underbara restauranger.

Det har varit en fantastisk tid i Japan, men jag ser verkligen fram emot att komma hem till Sverige och Uppsala. Hoppas att mina små inlägg har kunnat förmedla en liten del av det jag har upplevt här!

Vi ses snart!

Mats.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det har också varit skönt att få dela lägenhet än att bo i en sunkig korridor. Nu åker jag iofs ut när du kommer, men ett nyrenoverat rum väntar mig på annan ort...Hörs på måndag!

22/2/06 07:28  
Anonymous Anonym said...

Tänkte förresten på hur förvirrade vissa måste blivit av matchen mellan Schweiz och Sverige. Typ Sverige mot Sverige eller nåt. Hur som helst vann ju rätt Sverige med 6-2...

23/2/06 03:35  
Blogger matsu said...

Fan vad gött! Synd att OS är över när jag kommer hem, för här i Japan är de helt ointresserade av hockey.

Annars är största problemet att Japan fortfarande gott lottlösa ur tävlingarna, med vikande tittarsiffror och allmän beklagan som följd...

23/2/06 08:04  
Anonymous Anonym said...

Grattis på namnsdagen Mats!!

24/2/06 15:14  

Skicka en kommentar

<< Home